សៀមរាបៈចំនួនភ្ញៀវទេសចរបរទេសសរុបទៅទស្សនាខេត្តសៀមរាបក្នុងរយៈពេល៨ខែបានកើនឡើងជាង៣០ភាគ
រយ បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំទៅ។ នេះបើតាមតួលេខពីមន្ទីរទេសចរណ៍ខេត្ត។
តាមរយៈតួលេខនេះ បង្ហាញថា កំណើនភ្ញៀវអន្តរជាតិទៅតំបន់ទេសចរណ៍ប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់ កម្ពុជានៅតែបន្តកើន
ឡើងច្រើនគួរឲ្យកត់សម្គាល់។
លោក ឆឺយ ឆន អនុប្រធានមន្ទីរទេសចរណ៍ខេត្តសៀមរាប និយាយថា ក្នុងអំឡុងពេលនេះ ភ្ញៀវទេសចរដែលមក
ទស្សនាខេត្តវប្បធម៌ និងធម្មជាតិមួយនេះ បានកើនឡើងជាង៣០ភាគរយ។
ស្ថិតិភ្ញៀវទេសចររបស់មន្ទីរទេសចរណ៍ ខេត្តសៀមរាបបានបង្ហាញថាភ្ញៀវទេសចរបានធ្វើដំណើរទៅកាន់ខេត្តសៀម
រាបមាន១ ៣៦៥ ៦២៣ នាក់ ដោយកើនឡើង៣០,២៧ភាគរយ។ ក្នុងរយៈពេល៨ខែដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំទៅចំនួនភ្ញៀវ
បរទេសមានជាង១ ០៤៨ ០០០នាក់។តួលេខបង្ហាញថាភ្ញៀវទៅកាន់តំបន់ប្រាសាទអង្គរមានប្រមាណ៨៥ភាគរយ។
ក្នុងចំណោម ភ្ញៀវទាំងនោះ ភ្ញៀវជនជាតិកូរ៉េស្ថិតនៅលេខរៀងទី១ ដែលមានរហូតដល់ ៤១,០៦ភាគរយដោយកើន
ពីចំនួនជាង១៦០ ០០០ ដល់ជាង ២៣០ ០០០ នាក់។ចំណែកភ្ញៀវស្ថិតនៅលេខរៀងបន្តបន្ទាប់គ្នាគឺ វៀតណាមចិន
ជប៉ុន និង ថៃ។
រហូតមកទល់ពេលនេះ ខេត្តសៀមរាប មានសណ្ឋាគារចំនួន ១៥២ ដែលមានបន្ទប់ជាង១ម៉ឺន និង ផ្ទះសំណាក់មាន
ចំនួន ២២០ និងមានបន្ទប់ជាង៣ ០០០ ដែលចំនួននេះអាចបំពេញតាមតម្រូវការនៃកំណើនភ្ញៀវទេសចរដែលបន្ត
កើនឡើង។
ចំនួនភ្ញៀវទេសចរបរទេសសរុបដែលមកទស្សនាកម្ពុជានៅ ទូទាំងប្រទេសកាលពីឆ្នាំ២០១១ គឺភ្ញៀវវៀតណាមឈរលំ
ដាប់ទី១។ នេះបើយោងតាមស្ថិតិរបស់ក្រសួងទេសចរណ៍។
បើទោះបីយ៉ាងនេះ ក្តី អ្នកប្រកបអាជីវកម្មផ្នែកសេវាកម្មទេសចរណ៍ បានឲ្យដឹងថា កំណើនភ្ញៀវជនជាតិវៀតណាម
ចូលមកកាន់ទីផ្សារទេសចរណ៍កម្ពុជា ភាគច្រើនមិនបាននាំមកនូវតម្លៃសេវាកម្មខ្ពស់នោះទេព្រោះការចំណាយរបស់
ជនជាតិក្បែរខាងកម្ពុជាមួយនេះគឺ នៅទាបណាស់ បើធៀបនឹងភ្ញៀវប្រទេសផ្សេងៗទៀត។
លោក សេង ផល្គុណ ម្ចាស់ទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍ Travel Loops និងជាម្ចាស់ផ្សារលក់វត្ថុអនុស្សាវរីយ៍ Noon
Night Market នៅខេត្តសៀមរាបបាននិយាយថាភ្ញៀវមានកំណើនច្រើនគឺជនជាតិវៀតណាមដែលមានការចំណាយ
តិចហើយ សេវាកម្មផ្តល់ជូនដល់ជនជាតិវៀតណាមមានតម្លៃថោក។
លោកបន្ត ថា ទោះបីភ្ញៀវវៀតណាមប្រើសេវាកម្មក្នុងស្រុករាប់ចាប់តាំងពី សេវាភោជនីយដ្ឋាន សេវាដឹកជញ្ជូនមួយ
ចំនួន សេវាស្នាក់នៅ ព្រមទាំងមគ្គុទេ្ទសក៍ទេសចរ តែការចំណាយរបស់គាត់នៅតិចនៅឡើយ ហើយគេក៏ចំណាយ
តែទៅលើរបស់ថោកៗប៉ុណ្ណោះ។ លោកបានថ្លែងថា៖ « និយាយឲ្យចំទៅ ភ្ញៀវកើនឡើងមានតែភ្ញៀវវៀតណាម។
វៀតណាមចំពោះអាជីវកម្មមិនល្អទេ ព្រោះថវិកាគាត់ទាប។ កញ្ចប់សេវាកម្មលក់ឲ្យគាត់គឺថោក។ឧទាហរណ៍ តម្លៃ
សណ្ឋាគារធ្លាប់លក់៣០ដុល្លារចំពោះទីផ្សារវៀតណាម វានៅសល់តែ២២ដុល្លារប៉ុណ្ណោះក្នុងមួយយប់»៕
(អត្ថបទដកស្រង់ពីកាសែតភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍)
រយ បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំទៅ។ នេះបើតាមតួលេខពីមន្ទីរទេសចរណ៍ខេត្ត។
តាមរយៈតួលេខនេះ បង្ហាញថា កំណើនភ្ញៀវអន្តរជាតិទៅតំបន់ទេសចរណ៍ប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់ កម្ពុជានៅតែបន្តកើន
ឡើងច្រើនគួរឲ្យកត់សម្គាល់។
លោក ឆឺយ ឆន អនុប្រធានមន្ទីរទេសចរណ៍ខេត្តសៀមរាប និយាយថា ក្នុងអំឡុងពេលនេះ ភ្ញៀវទេសចរដែលមក
ទស្សនាខេត្តវប្បធម៌ និងធម្មជាតិមួយនេះ បានកើនឡើងជាង៣០ភាគរយ។
ស្ថិតិភ្ញៀវទេសចររបស់មន្ទីរទេសចរណ៍ ខេត្តសៀមរាបបានបង្ហាញថាភ្ញៀវទេសចរបានធ្វើដំណើរទៅកាន់ខេត្តសៀម
រាបមាន១ ៣៦៥ ៦២៣ នាក់ ដោយកើនឡើង៣០,២៧ភាគរយ។ ក្នុងរយៈពេល៨ខែដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំទៅចំនួនភ្ញៀវ
បរទេសមានជាង១ ០៤៨ ០០០នាក់។តួលេខបង្ហាញថាភ្ញៀវទៅកាន់តំបន់ប្រាសាទអង្គរមានប្រមាណ៨៥ភាគរយ។
ក្នុងចំណោម ភ្ញៀវទាំងនោះ ភ្ញៀវជនជាតិកូរ៉េស្ថិតនៅលេខរៀងទី១ ដែលមានរហូតដល់ ៤១,០៦ភាគរយដោយកើន
ពីចំនួនជាង១៦០ ០០០ ដល់ជាង ២៣០ ០០០ នាក់។ចំណែកភ្ញៀវស្ថិតនៅលេខរៀងបន្តបន្ទាប់គ្នាគឺ វៀតណាមចិន
ជប៉ុន និង ថៃ។
រហូតមកទល់ពេលនេះ ខេត្តសៀមរាប មានសណ្ឋាគារចំនួន ១៥២ ដែលមានបន្ទប់ជាង១ម៉ឺន និង ផ្ទះសំណាក់មាន
ចំនួន ២២០ និងមានបន្ទប់ជាង៣ ០០០ ដែលចំនួននេះអាចបំពេញតាមតម្រូវការនៃកំណើនភ្ញៀវទេសចរដែលបន្ត
កើនឡើង។
ចំនួនភ្ញៀវទេសចរបរទេសសរុបដែលមកទស្សនាកម្ពុជានៅ ទូទាំងប្រទេសកាលពីឆ្នាំ២០១១ គឺភ្ញៀវវៀតណាមឈរលំ
ដាប់ទី១។ នេះបើយោងតាមស្ថិតិរបស់ក្រសួងទេសចរណ៍។
បើទោះបីយ៉ាងនេះ ក្តី អ្នកប្រកបអាជីវកម្មផ្នែកសេវាកម្មទេសចរណ៍ បានឲ្យដឹងថា កំណើនភ្ញៀវជនជាតិវៀតណាម
ចូលមកកាន់ទីផ្សារទេសចរណ៍កម្ពុជា ភាគច្រើនមិនបាននាំមកនូវតម្លៃសេវាកម្មខ្ពស់នោះទេព្រោះការចំណាយរបស់
ជនជាតិក្បែរខាងកម្ពុជាមួយនេះគឺ នៅទាបណាស់ បើធៀបនឹងភ្ញៀវប្រទេសផ្សេងៗទៀត។
លោក សេង ផល្គុណ ម្ចាស់ទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍ Travel Loops និងជាម្ចាស់ផ្សារលក់វត្ថុអនុស្សាវរីយ៍ Noon
Night Market នៅខេត្តសៀមរាបបាននិយាយថាភ្ញៀវមានកំណើនច្រើនគឺជនជាតិវៀតណាមដែលមានការចំណាយ
តិចហើយ សេវាកម្មផ្តល់ជូនដល់ជនជាតិវៀតណាមមានតម្លៃថោក។
លោកបន្ត ថា ទោះបីភ្ញៀវវៀតណាមប្រើសេវាកម្មក្នុងស្រុករាប់ចាប់តាំងពី សេវាភោជនីយដ្ឋាន សេវាដឹកជញ្ជូនមួយ
ចំនួន សេវាស្នាក់នៅ ព្រមទាំងមគ្គុទេ្ទសក៍ទេសចរ តែការចំណាយរបស់គាត់នៅតិចនៅឡើយ ហើយគេក៏ចំណាយ
តែទៅលើរបស់ថោកៗប៉ុណ្ណោះ។ លោកបានថ្លែងថា៖ « និយាយឲ្យចំទៅ ភ្ញៀវកើនឡើងមានតែភ្ញៀវវៀតណាម។
វៀតណាមចំពោះអាជីវកម្មមិនល្អទេ ព្រោះថវិកាគាត់ទាប។ កញ្ចប់សេវាកម្មលក់ឲ្យគាត់គឺថោក។ឧទាហរណ៍ តម្លៃ
សណ្ឋាគារធ្លាប់លក់៣០ដុល្លារចំពោះទីផ្សារវៀតណាម វានៅសល់តែ២២ដុល្លារប៉ុណ្ណោះក្នុងមួយយប់»៕
(អត្ថបទដកស្រង់ពីកាសែតភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍)
0 comments