ភ្នំពេញៈក្រសួងពាណិជ្ជកម្មនឹងកំណត់ពូជស្រូវសម្រាប់ការនាំចេញនិងការផ្គត់ផ្គង់ក្នុងស្រុកដល់ប្រជាកសិករខ្មែរដើម្បី
ជំរុញឲ្យប្រជាពលរដ្ឋបង្កើនការដំាដុះបំពេញទៅតាមតម្រូវការ ទីផ្សារអន្តរជាតិ។
លោក ចម ប្រសិទ្ធ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានលើកឡើងក្នុងពិធីបិទវេទិកាស្រូវអង្ករលើកទី២ ដែលរៀបចំឡើង
ដោយសម្ព័ន្ធសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមកម្ពុជាកាលពីថ្ងៃម្សិលមិញថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មនឹងធ្វើបញ្ជីពូជស្រូវដែល
លក់បានតែទីផ្សារ ក្នុងស្រុក និង ពូជស្រូវដែលអាចលក់ចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិ រួចធ្វើការផ្សព្វផ្សាយដល់ប្រជា
កសិករទូទាំងប្រទេស។ លោកបានបន្តទៀតថា៖ «ធ្វើដូចនេះកសិករនឹងទៅរកពូជណាដែលមានក្នុងបញ្ជី។ ធ្វើយូរៗ
យើងមានពូជផ្លូវការ មានតម្លៃទីផ្សារខ្ពស់ ហើយយើងអាចដើរទៅមុខ»។
ទោះបីយ៉ាងនេះក្តី លោករដ្ឋមន្ត្រី ចម ប្រសិទ្ធ បានលើកឡើងថា វាមិនទាន់ជាផែនការបន្ទាន់នោះទេ ប៉ុន្តែវានឹងកា្លយ
ជាកម្មវត្ថុសម្រាប់ក្រុមការងារទី៩ ផ្នែកកសិករយកទៅពិភាក្សា។
លោកបន្តថា ផែនការនេះនឹងមិនចាប់បង្ខំប្រជាជនឲ្យអនុវត្តនៅជំហានដំបូងនោះ ទេ តែកសិករដែលបង្កបង្កើនផល
ពូជក្រៅពីការកំណត់គឺអាចលក់តែ ទីផ្សារក្នុងស្រុកប៉ុណ្ណោះ។
លោកថ្លែងថា៖ «បើប្រជាជនមិនធ្វើតាម គាត់នៅតែលក់បានក្នុងទីផ្សារក្នុងស្រុកដដែល យើងមិនចាប់បង្ខំគាត់ទេ
ហើយពេលនេះ យើងប្រើមធ្យោបាយអប់រំសិន។ នយោបាយអប់រំគឺយើងលើកទឹកចិត្តដោយបង្រៀនប្រជាជន។
យើងអត់បង្ខំទេយើងទុកមួយរយៈពេលរហូតដល់គាត់ស៊ាំរហូតគាត់ដឹងថាមានអ្នករកស៊ីពិតប្រាកដនិងមានទីផ្សារ
មែន»។
អ្នក ជំនួញផ្នែកស្រូវអង្ករបានលើកឡើងនូវការងារលំបាក មួយក្នុងចំណោមការងារលំបាកជាច្រើន នោះគឺ ការខ្វះ
ខាតប្រភេទស្រូវដូចគ្នា ក្នុងបរិមាណច្រើន ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការទ្រង់ទ្រាយធំ។
លោក លឹម ប៊ុនហេង ប្រធានក្រុមការងារទី៩ ផ្នែកឯកជននៃវេទិការដ្ឋាភិបាល និងផ្នែកឯកជន បាននិយាយថា
ការប្តូរទម្លាប់គឺជារឿងលំបាកមួយ ព្រោះប្រជាជនខ្លាចបាត់ពូជប្រពៃណី។
បើទោះបីយ៉ាងនេះក្តី លោកយល់ថា៖« គំនិតនេះនឹងមិននាំមកនូវការខាតបង់ប្រយោជន៍នោះទេ ព្រោះកាលណា
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកំណត់ ការផ្សព្វផ្សាយនឹងមានប្រសិទ្ធភាព»។
លោក អ៊ុត រ៉េន ម្ចាស់រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវ មេហ្គា្រហ្គីន Imex Cambodia បានលើកឡើងនៅក្នុងបទបង្ហាញក្នុង
វេទិកានោះថា ទីផ្សារធំៗរបស់កម្ពុជា រួមមាន ហ្វីលីពីន ឥណ្ឌូនេស៊ី សហគមន៍អឺរ៉ុប ចិន អាហ្វ្រិក និង អារ៉ាប់។
ក្នុងរយៈពេល៩ ខែកម្ពុជាបាននាំចេញជាផ្លូវការនូវអង្ករចំនួន ១២៣ ០០០តោន និង ស្រូវ ១៦៧ ០០០តោន។
ចំណែក តួលេខនាំចេញក្រៅផ្លូវការដែលក្រសួងពាណិជ្ជកម្មប្រមូលបាន គឺការនាំចេញអង្ករ៥២០០០តោននិងស្រូវ
១២២ ០០០តោន។ នេះបើតាមលោក ចម ប្រសិទ្ធ។
លោកបន្ថែមថាស្រូវដែលហូរចេញទៅប្រទេសជិតខាងក្រៅផ្លូវការដែលវៀតណាមស្រូបយកចំនួន៧០ភាគរយហើយ
ទីផ្សារថៃបានស្រូបយក៣០ភាគរយ ។
លោកបន្តថា កម្ពុជាត្រូវការទុនសរុបសម្រាប់ការទិញស្រូវស្តុកមិនឲ្យហូរចេញ ទៅប្រទេសជិតខាងរហូតដល់១ពាន់
លានដុល្លារ ខណៈលទ្ធភាពជាក់ស្តែងដែលកំពុងប្រតិបត្តិនៅកម្ពុជាមានតែ៣០០លាន ដុល្លារប៉ុណ្ណោះ។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា៖ «លុះត្រាគេ [ម្ចាស់រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវនៅកម្ពុជា] មានលទ្ធភាពកិនអង្ករបានរហូត
ដល់៨០ភាគរយ ទើបយើងអាចបិទការហូរចេញស្រូវបាន»៕
(អត្ថបទដកស្រង់ពីកាសែតភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍)
ជំរុញឲ្យប្រជាពលរដ្ឋបង្កើនការដំាដុះបំពេញទៅតាមតម្រូវការ ទីផ្សារអន្តរជាតិ។
លោក ចម ប្រសិទ្ធ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានលើកឡើងក្នុងពិធីបិទវេទិកាស្រូវអង្ករលើកទី២ ដែលរៀបចំឡើង
ដោយសម្ព័ន្ធសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមកម្ពុជាកាលពីថ្ងៃម្សិលមិញថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មនឹងធ្វើបញ្ជីពូជស្រូវដែល
លក់បានតែទីផ្សារ ក្នុងស្រុក និង ពូជស្រូវដែលអាចលក់ចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិ រួចធ្វើការផ្សព្វផ្សាយដល់ប្រជា
កសិករទូទាំងប្រទេស។ លោកបានបន្តទៀតថា៖ «ធ្វើដូចនេះកសិករនឹងទៅរកពូជណាដែលមានក្នុងបញ្ជី។ ធ្វើយូរៗ
យើងមានពូជផ្លូវការ មានតម្លៃទីផ្សារខ្ពស់ ហើយយើងអាចដើរទៅមុខ»។
ទោះបីយ៉ាងនេះក្តី លោករដ្ឋមន្ត្រី ចម ប្រសិទ្ធ បានលើកឡើងថា វាមិនទាន់ជាផែនការបន្ទាន់នោះទេ ប៉ុន្តែវានឹងកា្លយ
ជាកម្មវត្ថុសម្រាប់ក្រុមការងារទី៩ ផ្នែកកសិករយកទៅពិភាក្សា។
លោកបន្តថា ផែនការនេះនឹងមិនចាប់បង្ខំប្រជាជនឲ្យអនុវត្តនៅជំហានដំបូងនោះ ទេ តែកសិករដែលបង្កបង្កើនផល
ពូជក្រៅពីការកំណត់គឺអាចលក់តែ ទីផ្សារក្នុងស្រុកប៉ុណ្ណោះ។
លោកថ្លែងថា៖ «បើប្រជាជនមិនធ្វើតាម គាត់នៅតែលក់បានក្នុងទីផ្សារក្នុងស្រុកដដែល យើងមិនចាប់បង្ខំគាត់ទេ
ហើយពេលនេះ យើងប្រើមធ្យោបាយអប់រំសិន។ នយោបាយអប់រំគឺយើងលើកទឹកចិត្តដោយបង្រៀនប្រជាជន។
យើងអត់បង្ខំទេយើងទុកមួយរយៈពេលរហូតដល់គាត់ស៊ាំរហូតគាត់ដឹងថាមានអ្នករកស៊ីពិតប្រាកដនិងមានទីផ្សារ
មែន»។
អ្នក ជំនួញផ្នែកស្រូវអង្ករបានលើកឡើងនូវការងារលំបាក មួយក្នុងចំណោមការងារលំបាកជាច្រើន នោះគឺ ការខ្វះ
ខាតប្រភេទស្រូវដូចគ្នា ក្នុងបរិមាណច្រើន ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការទ្រង់ទ្រាយធំ។
លោក លឹម ប៊ុនហេង ប្រធានក្រុមការងារទី៩ ផ្នែកឯកជននៃវេទិការដ្ឋាភិបាល និងផ្នែកឯកជន បាននិយាយថា
ការប្តូរទម្លាប់គឺជារឿងលំបាកមួយ ព្រោះប្រជាជនខ្លាចបាត់ពូជប្រពៃណី។
បើទោះបីយ៉ាងនេះក្តី លោកយល់ថា៖« គំនិតនេះនឹងមិននាំមកនូវការខាតបង់ប្រយោជន៍នោះទេ ព្រោះកាលណា
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកំណត់ ការផ្សព្វផ្សាយនឹងមានប្រសិទ្ធភាព»។
លោក អ៊ុត រ៉េន ម្ចាស់រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវ មេហ្គា្រហ្គីន Imex Cambodia បានលើកឡើងនៅក្នុងបទបង្ហាញក្នុង
វេទិកានោះថា ទីផ្សារធំៗរបស់កម្ពុជា រួមមាន ហ្វីលីពីន ឥណ្ឌូនេស៊ី សហគមន៍អឺរ៉ុប ចិន អាហ្វ្រិក និង អារ៉ាប់។
ក្នុងរយៈពេល៩ ខែកម្ពុជាបាននាំចេញជាផ្លូវការនូវអង្ករចំនួន ១២៣ ០០០តោន និង ស្រូវ ១៦៧ ០០០តោន។
ចំណែក តួលេខនាំចេញក្រៅផ្លូវការដែលក្រសួងពាណិជ្ជកម្មប្រមូលបាន គឺការនាំចេញអង្ករ៥២០០០តោននិងស្រូវ
១២២ ០០០តោន។ នេះបើតាមលោក ចម ប្រសិទ្ធ។
លោកបន្ថែមថាស្រូវដែលហូរចេញទៅប្រទេសជិតខាងក្រៅផ្លូវការដែលវៀតណាមស្រូបយកចំនួន៧០ភាគរយហើយ
ទីផ្សារថៃបានស្រូបយក៣០ភាគរយ ។
លោកបន្តថា កម្ពុជាត្រូវការទុនសរុបសម្រាប់ការទិញស្រូវស្តុកមិនឲ្យហូរចេញ ទៅប្រទេសជិតខាងរហូតដល់១ពាន់
លានដុល្លារ ខណៈលទ្ធភាពជាក់ស្តែងដែលកំពុងប្រតិបត្តិនៅកម្ពុជាមានតែ៣០០លាន ដុល្លារប៉ុណ្ណោះ។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា៖ «លុះត្រាគេ [ម្ចាស់រោងម៉ាស៊ីនកិនស្រូវនៅកម្ពុជា] មានលទ្ធភាពកិនអង្ករបានរហូត
ដល់៨០ភាគរយ ទើបយើងអាចបិទការហូរចេញស្រូវបាន»៕
(អត្ថបទដកស្រង់ពីកាសែតភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍)
0 comments