ថ្ងៃទី 21 ខែមករា ឆ្នាំ2012,
យោងតាមការវាយតម្លៃរបស់ថ្នាក់ដឹកនាំជាន់ខ្ពស់ នៃកំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ បានឱ្យដឹងថា ឆ្នាំនេះ ការដឹកជញ្ជូនទំនិញឆ្លងកាត់កំពង់ផែនេះ ប្រហែល ជាអាចទទួលបានដល់ទៅចំនួន១០០.០០០ ធីអ៊ីយូ ច្រើនជាងផែនការកំណត់ដែលបានដាក់ឱ្យអនុវត្ត...។
បច្ចុប្បន្ននេះ ប្រទេសកម្ពុជា ត្រូវបានគេព្យាករ ថា អាចនឹងមានការរីកលូតលាស់ផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច ក្នុងអត្រាកំណើនដល់ទៅប្រមាណជា៧,៥ភាគរយ ដែលជាអត្រាកំណើនមួយដ៏ខ្ពស់ ចាប់តាំងពីក្រោយពេល កើតមានវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុពិភពលោក នៅក្នុងឆ្នាំ២០០៨ មក។ ជាមួយនឹងការរំពឹងទុក នៃការហក់ឡើង នៃកំណើនសេដ្ឋកិច្ចដ៏ខ្ពស់នេះ ការដឹកជញ្ជូនទំនិញ ឆ្លងកាត់ កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ ក៏ត្រូវបានគេវាយតម្លៃដែរថា អាចនឹងទទួលបានក្នុងចំនួនដ៏ច្រើនលើសលប់ ព្រោះថា កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ មានទីតាំងនៅចំកណ្តាលរាជធានីភ្នំពេញ ដែលជាមូលដ្ឋាន នៃផលិតកម្ម និងអ្នក ប្រើប្រាស់យ៉ាងច្រើនសន្ធឹកសន្ធាប់់។
ឯកឧត្តម ហ៊ី បាវី អគ្គនាយកកំពង់ផែស្វយ័ត ភ្នំពេញ មានប្រសាសន៍ប្រាប់ “អង្គរធំ” នៅក្នុងបទសម្ភាសន៍ផ្ទាល់ កាលពីថ្ងៃទី៦ ខែមករា ថា កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ នឹងទទួលបានការដឹកជញ្ជូនទំនិញនៅ ក្នុងឆ្នាំនេះ ដល់ទៅចំនួនប្រមាណជាង១០០.០០០ធីអ៊ីយូ ច្រើនជាងផែនការកំណត់ ដែលបានគ្រោងដាក់ឱ្យអនុវត្ត ដែលមានចំនួនប្រមាណ៩០.០០០ធីអ៊ីយូ នោះ។
ឯកឧត្តម ហ៊ី បាវី បានមានប្រសាសន៍បន្តថា ការរំពឹងទុកនៃការកើនឡើងស្តីពីការដឹកជញ្ជូនលើស ចំនួនកំណត់នេះ គឺដោយសារកំពង់ផែមើលឃើញ ពីនិន្នាការនៃការទិញ និងការប្រើប្រាស់សម្ភារៈផ្សេងៗ ដែលជាបច្ច័យបានមកពីកំណើនដ៏ខ្ពស់នៃការរីកលូត- លាស់ផ្នែ់កសេដ្ឋកិច្ចទាំងនៅក្នុងប្រទេស ក៏ដូចជា ពិភពលោក មានភាពប្រសើរជាងពីបណ្តាឆ្នាំកន្លងទៅ។
ឯកឧត្តម ហ៊ី បាវី បានគូសបញ្ជាក់ថា “យើង សង្ឃឹមថា ឆ្នាំ២០១២នេះ កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ នឹងទទួលបានកំណើន នៃការដឹកជញ្ជូនទំនិញឆ្លងកាត់ កាន់តែច្រើនថែមទៀត លើសពីផែនការដែលបានកំណត់ ពីព្រោះថា ឆ្នាំនេះ ប្រទេសកម្ពុជា ដែលមានសេដ្ឋកិច្ច ស្ទុះងើបខ្លាំង អាចមានតម្រូវការផលិតផល និងការផលិតច្រើនជាងមុន”។
កាលពីឆ្នាំមុន យោងតាមស្ថិតិដែលបានរាយការណ៍ដោយអង្គភាពកំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ បានឱ្យដឹងថា ការដឹកជញ្ជូនទំនិញឆ្លងកាត់កំពង់ផែនេះទទួល បានលទ្ធផលសរុបចំនួន៨១.៦៣១ធីអ៊ីយូ កើនឡើង ប្រមាណ៣១ភាគរយ ធៀបនឹងឆ្នាំ២០១០ ដែល ពេលនោះ ការដឹកជញ្ជូនទំនិញសរុបទទួលបានតែ ប្រមាណ៦២.២៥៦ធីអ៊ីយូប៉ុណ្ណោះ ពោលគឺ ប្រមាណ ជា១.៤៣៦.៨៧៨តោន នៅឆ្នាំ២០១១ ទល់នឹង ប្រមាណ១.២៩៥.៨០០តោន នៅឆ្នាំ២០១០។
ឯកឧត្តម ហ៊ី បាវី បានមានប្រសាសន៍ថា ចាប់តាំងពីឆ្នាំ២០០៨ មក កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ បានទទួល កំណើននៃការដឹកជញ្ជូនទំនិញឆ្លងកាត់ជារៀងរាល់ឆ្នាំ ព្រោះថា កំពង់ផែនេះមានចំណុចខ្លាំងសំខាន់ របស់ ខ្លួន៣យ៉ាង គឺទី១ ផែមានទីតាំងនៅចំកន្លែងអ្នកប្រើប្រាស់ផង និងអ្នកផលិតផង ដែលជាការងាយស្រួល ដល់ការនាំទំនិញចូល និងចេញ។ ទី២ គឺកំពង់ផែទទួលដឹកទំនិញរាយ ដែលមានថ្លៃសេវាថោក ជាងការដឹកទំនិញជាកុងតឺន័រ ដែលជាការចង់បានមួយ របស់អ្នកនាំចេញទាំងឡាយ ក្នុងការកាត់បន្ថយថ្លៃចំណាយ លើការដឹកជញ្ជូនរបស់ពួកគេ និងទី៣ គឺកំពង់ផែមានទំនាក់ទំនង និងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការល្អជាមួយ នឹងកំពង់ផែនានារបស់ប្រទេសវៀតណាម ជាពិសេស កំពង់ផែទឹកជ្រៅកៃមេប ដែលជាកំពង់ផែមួយអាចភ្ជាប់ការដឹកជញ្ជូនត្រង់ទៅកាន់កំពង់ផែនានា នៅក្នុងសហគមន៍អឺរ៉ុប និងសហរដ្ឋអាមេរិក កាត់បន្ថយពេលវេលា នៃការដឹកជញ្ជូនបានចំនួនពី២ ទៅ៣ថ្ងៃ ធៀបនឹងពេលមុន។
ឯកឧត្តម ហ៊ី បាវី បានសង្កត់ធ្ងន់ថា “យើងសង្ឃឹមថា ជាមួយនឹងចំណុចខ្លាំងទាំងនេះ ព្រមទាំង ការដាក់ឱ្យដំណើរការនូវប្រព័ន្ធIT និងចំណតផែថ្មី ដែលមានសមត្ថភាពអាចផ្ទុកកុងតឺន័របានប្រមាណ១២០.០០០ ធីអ៊ីយូ ក្នុង១ឆ្នាំនោះ ការដឹកជញ្ជូនទំនិញ ឆ្លងកាត់កំពង់ផែរបស់យើង នឹងទទួលបានកំណើន កាន់តែខ្ពស់ថែមទៀត”។
សូមបញ្ជាក់ថា កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ ដែល ជាកំពង់ផែធំលំដាប់ទី២ នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា បន្ទាប់ ពីកំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ នោះ មានផែនការ នឹងដាក់ឱ្យដំណើរការនូវប្រព័ន្ធ IT ដែលជាប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការដ៏ទំនើប ព្រមទាំងចំណតផែថ្មី នៅក្នុងខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១២នេះ។
កាលពីខែមីនា ឆ្នាំ២០១០ កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ ដែលទទួលបានឥណទានពីប្រទេសចិន ក្នុងទឹកប្រាក់ ប្រមាណជាង២៨លានដុល្លារអាមេរិក សម្រាប់សាងសង់ចំណតផែកុងតឺន័រថ្មីមួយ នៅក្នុងឃុំលើកដែក ស្រុកកៀនស្វាយ ខេត្តកណ្តាល ចម្ងាយប្រមាណជាង ២០គីឡូម៉ែត្រ ភាគខាងកើតរាជធានីភ្នំពេញ ដើម្បីបម្រើដល់សកម្មភាព នៃការដឹកជញ្ជូនទំនិញឆ្លងកាត់ ដែលចេះតែមានការកើនឡើងពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំនោះ។
យោងតាមផែនការដែលបានព្រាងឡើងដោយ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ចំណតផែកុងតឺន័រថ្មី ដែល បច្ចុប្បន្នកំពុងត្រូវបានដំណើរការសាងសង់ ដោយក្រុមហ៊ុនសៀង ហៃ ខុនស្ត្រាក់សិន ដែលមានមូលដ្ឋាននៅក្នុងប្រទេសចិន នៅលើផ្ទៃក្រឡាសរុបប្រមាណ ១២ហិកតារនោះ អាចមានសមត្ថភាពធ្វើការផ្ទុកកុងតឺន័រ សរុបបានចំនួន១២០.០០០ធីអ៊ីយូ ក្នុងមួយឆ្នាំ។
ឯកឧត្តម ហ៊ី បាវី បានមានប្រសាសន៍ថា “យើងគិតថា កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ អាចកើនសមត្ថភាព ក្នុងការផ្ទុកកុងតឺន័រ បម្រើឱ្យសកម្មភាពនៃការដឹកជញ្ជូនទំនិញកើនឡើងដល់ទៅចំនួន៣០០.០០០ ធីអ៊ីយូ ក្នុង មួយឆ្នាំ នៅត្រឹមឆ្នាំ២០១៥ខាងមុខ”។
ឯកឧត្តម ហ៊ី បាវី បានមានប្រសាសន៍បន្តទៀត ថា ដើម្បីបង្កើនសមត្ថភាពលើកដាក់ទំនិញឱ្យបានដល់ ទៅចំនួនច្រើនបែបនេះ កំពង់ផែគ្រោងនឹងពង្រីកចំណតផែកុងតឺន័រថ្មីបន្ថែមទៀតនៅក្នុងឆ្នាំ២០១៣ ខាងមុខ។
បច្ចុប្បន្ន កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ កំពុងតែរៀបចំធ្វើការស្តារទន្លេ ដែលមានសភាពគោករាក់នៅកន្លែង មួយចំនួន ដើម្បីបើកផ្លូវឱ្យនាវាធំៗ អាចធ្វើដំណើរបានដោយងាយស្រួល។
សព្វថ្ងៃ ទន្លេមេគង្គ ដែលលាតសន្ធឹងប្រវែង៦០០ គីឡូម៉ែត្រ ពីព្រំដែនឡាវ ចុះមកដល់ព្រំដែនវៀតណាម នោះអាចមានលទ្ធភាពឱ្យនាវាដឹកជញ្ជូនទំនិញ ដែលមានចំណុះត្រឹមតែប្រមាណ១២០ ធីអ៊ីយូ ស្មើនឹង ប្រមាណ៣.០០០តោនប៉ុណ្ណោះ បើកឆ្លងកាត់បាន។
ឯកឧត្តម ហ៊ី បាវី បានមានប្រសាសន៍ថា ក្រោយការស្តារទន្លេហើយ នៅឆ្នាំ២០១៥ នាវាដែលមាន ចំនួនផ្ទុកត្រឹម១០.០០០តោន អាចធ្វើដំណើរចូលមកកំពង់ផែ ដែលមានមូលដ្ឋាននៅរាជធានីភ្នំពេញបាន ដោយងាយស្រួល គ្មានឧបសគ្គអ្វីដូចមុនឡើយ។
ឯកឧត្តម ហ៊ី បាវី បានគូសបញ្ជាក់ថា “យើងសង្ឃឹមថា កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ នឹងបម្រើសេវាកម្មនៃ ការដឹកជញ្ជូនបានយ៉ាងល្អនៅពេលអនាគត ដើម្បី បញ្ជៀសនូវការកកស្ទះទំនិញដែលកំពុងតែមាននិន្នាការកើនឡើងពីមូយឆ្នាំទៅ មួយឆ្នាំ”។
គួររំលឹកថា កាលពីឆ្នាំ២០១១កន្លងទៅថ្មីៗនេះ កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញ ទទួលបានចំណូលពីការបម្រើសេវាកម្មក្នុងការដឹកជញ្ជូនទំនិញឆ្លងកាត់ សរុបចំនួន ប្រមាណ៧លានដុល្លារអាមេរិក ច្រើនជាងចំណូល ឆ្នាំ២០១០ ដែលទទួលបានសរុបតែប្រមាណ៥,៥ លានដុល្លារអាមេរិក៕
0 comments